Schema

Schema 3e Kwartaal 2017

Hoe gebruik je een schema?
Het enkele aanhalingsteken ' = minuten
Het dubbele aanhalingsteken " = seconden
P = pauze dit is wandelen
RDL = rustige duurloop
HF = hartfrequentie in slagen per minuut kan per 15 sec. gemeten worden (x4)
Weer daar mag je invullen hoe dat was b.v. regen 15 graden
Gevoel is + of – of +/-
Opmerkingen is goed voor pijntjes.

Voor de 2 beginnerschema's zijn alle stukken die hardgelopen moeten worden heel
rustig. De pauzes zijn dan wandelen. Dat voorkomt blessures en teleurstelling. Train
nooit 2 dagen achter elkaar maar geef je lichaam de tijd goed te herstellen.

Bij vervolgschema's.
HDL is een herstel duurloop dit is maximaal 40' met een lage intensiteit.Bij intensieve
schema's gebruiken we Z1, Z2, Z3, Z4 en Z5 waarbij Z5 maximale hartslag -10 is en Z4 Max HF -20 enz.
P = pauze dit kan licht dribbelen zijn
Een voorbeeld 5x2'p2' is 5x 2 minuten rustig hardlopen met een wandel of dribbel
pauze van 2 minuten.
Op een rustdag wordt er niet hard gelopen. Trainingen kun je niet inhalen wel
opschuiven.

Hieronder enkele schema's die je kunt gebruiken (je kunt ze direct openen of
downloaden met:
rechtermuisknop --> Doel opslaan als

Dagboek

Schemabegin  1

Schemabegin  2

Schema Gevorderd

 

 

Als je nog vragen hebt kun je ze mailen.

Veel looppezier, Jan Strijker

Copyright by Jan Strijker - Alle rechten voorbehouden - Designed by BC Webdesign